سیب زمینی نیمه آماده

سیب زمینی نیمه آماده

آنچه در این مطلب می‌خوانید

قیمت به روز

سیب زمینی نیمه آماده محصولی فرآوری شده از سیب زمینی خام است که در انواع برش‌ها به روش صنعتی تولید می‌شود. در ابتدای امر باید بگوییم که ماده اولیه و خام دارای رقم‌های گوناگونی می‌باشد که بر اساس هدف مصرف، به دو دسته یعنی صنعتی و تازه خواری دسته بندی می‌شود.

همچنین بر اساس نوع اقلیم نیز به 5 دسته زیر تقسیم می‌گردد:

  1. زود رس
  2. نیمه زود رس
  3. میان رس
  4. دیر رس
  5. نیمه دیر رس

از نظر تازه خواری رقم‌های سانیتا، مارفونا و کایزر مناسب بوده و از نظر صنعتی، که برای تولید چیپس و فرنچ فرایز نیمه آماده استفاده می‌شوند، رقم‌های آگریا، جلی، ساوالان و آلمرا بهترین اند.

اما در میان رقم‌های مناسب برای مصارف صنعتی، ارقام آگریا و جلی جزء نمونه‌های پر مصرف بخصوص در ایران هستند. سیب زمینی نیمه آماده یک محصول صنعتی می‌باشد که از زمان دایر شدن فست فودی‌ها، تولید آن در کارخانه‌ها شروع شده است.

این محصول با هدف کاهش زمان آماده سازی مواد اولیه، کاهش زمان پخت و کاهش جذب روغن به صورت صنعتی و در حجم‌های انبوه تولید شد. همچنین اینکه صنعتی شدن تولید فرنچ فرایز نیمه آماده، مزایای دیگری مانند ظاهر تُردتر و طعم بهتر به مصرف کنندگان ارائه کرد.

تولید فرنچ فرایز به صورت منجمد بر کارایی و عملکرد خوب این محصول افزود. خلال منجمد به دلیل هزینه تولید بیشتر، قیمت نهایی بالاتری نسبت به نمونه خام دارد؛ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تولید سیب زمینی نیمه آماده

روش تولید سیب زمینی نیمه سرخ شده

سیب زمینی نیمه سرخ شده یک محصول صنعتی است که از سیب زمینی سرخ کرده، غذای محبوب میان تمامی افراد، برای تولید آن ایده گرفته اند. از آنجایی که با گذشت زمان و بیشتر شدن مشغله افراد، مصرف مواد نیمه آماده و فست فود بیشتر شد؛ صنایع تبدیلی به فکر تولید فرنچ فرایز افتادند.

در این قسمت به مختصری از روش تولید اشاره کرده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله نحوه تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد مراجعه کنید.

  1. در مرحله اول تمامی سیب زمینی‌های خریداری شده توسط نوار نقاله به قسمت شست و شو می‌روند تا آلودگی و خاک آن‌ها شسته شود.
  2. در مرحله دوم سیب زمینی‌ها توسط دستگاه، پوستگیری و سورت می‌شوند.
  3. در مرحله سوم دستگاه اسلایسر، سیب زمینی‌های سورت شده را به خلال‌هایی با اندازه تنظیم شده خرد می‌کند. پس از انجام عملیات مجددا خلال‌ها را می‌شویند. این شست و شو باعث می‌شود که نشاسته اضافی سیب زمینی تا حدود قابل توجهی از بین برود.
  4. پس از خرد کردن، نوبت به آنزیم بَری یا بلانچینگ می‌رسد؛ با گذراندن خلال‌ها از این مرحله، آنزیم‌های نامطلوب و نامناسب سیب زمینی غیر فعال می‌شوند بدون آنکه کیفیت محصول کاهش یابد. این کار باعث می‌شود تا خلال‌ها بعد از نیمه سرخ شدن تازگی و کیفیت خود را حفظ کنند و پس از سرخ شدن رنگ یک نواختی و روشن‌تری داشته باشند.
  5. آبزدایی مرحله بعدی از خط تولید فرنچ فرایز است؛ که برای از بین بردن رطوبت اضافی خلال‌هاست. رطوبت مناسب سیب زمینی نیمه آماده برای سرخ شدن 65 تا 70 درصد است.
  6. در گام بعد خلال‌هایی که بر روی نوار نقاله رطوبتشان گرفته شده در روغن با درجه حرارت 175 تا 185 درجه سلسیوس در حدود 2 دقیقه نیمه سرخ می‌شوند.
  7. IQF (انجماد سریع) مهم‌ترین مرحله در تولید این محصول است. خلال‌ها بعد از خنک شدن در دمای منفی 30 درجه سانتی گراد منجمد می‌گردند. کیفیت دستگاه IQF و کشور سازنده آن تاثیر زیادی در محصول نهایی دارد.
  8. مرحله آخر نیز مرحله بسته بندی است که توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک بسته بندی صورت می‌گیرد.

تولید کنندگان سیب زمینی نیمه آماده

تولیدکنندگان فرنچ فرایز در ایران بسیار محدود هستند؛ شاید بتوان گفت تعداد این تولیدی‌ها به تعداد انگشتان یک دست برسد. تولید سیب زمینی یخ زده هم به صورت کارگاهی امکان پذیر است هم به صورت کارخانه ای.

تفاوت این دو بیشتر در ظرفیت تولید می‌باشد؛ کارگاه‌ها در حجم کم‌تری امکان فرآوری و تولید دارند. کارخانه‌های تولید کننده بیشتر به صورت مجتمع غذایی هستند که انواع مواد غذایی در یک حوزه را تولید می‌کنند.

به طور مثال یک مجتمع غذایی می‌تواند تولید کننده انواع محصولات منجمد در حوزه فست فود باشد و محصولاتی مانند پنیر پیتزا عمده، سبزیجات منجمد و فرنچ فرایز منجمد را تولید و در بازار عرضه کند.

تولیدکنندگان سیب زمینی نیمه آماده یخ زده اکثرا در شهرهای مرکزی و شمالی تاسیس شده اند؛ علت آن را نیز می‌توان نزدیک بودن به مواد اولیه یعنی سیب زمینی خام دانست.

کارخانه سیب زمینی نیمه آماده منجمد

کارخانه تولید سیب زمینی نیمه آماده، سیب زمینی خام را در طی یک فرآیند به محصولی صنعتی تبدیل می‌کند. صنعتی شدن این محصول باعث رونق تولید و همچنین رونق صنعت غذا گردید؛ همچنین اینکه صنایع تبدیلی نیز رشد بیشتری پیدا کردند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد تعداد کمی از کارخانجات تولید فرنچ فرایز در ایران مشغول به فعالیت هستند. اما با وجود این تعداد کم، سوالی مطرح می‌شود که چرا تعداد برندهای سیب زمینی نیمه آماده در بازار زیاد است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از این کارخانه‌ها به سفارش شرکت‌های دیگر، که خود امکان تولید ندارند، سیب زمینی نیمه آماده منجمد تولید می‌کند. در واقع اکثر برندهای موجود در بازار به صورت سفارشی تولید و در بازار عرضه شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تولیدکنندگان خلال منجمد میتوانید به مقاله کارخانه تولید فرنچ فرایز در اردبیل مراجعه کنید.

کارخانه سیب زمینی نیمه آماده

انواع سیب زمینی نیمه آماده منجمد

فرنچ فرایز نیمه آماده در انواع مدل‌ها تولید می‌گردد. تعداد مدل‌هایی که در کارخانه‌های ایرانی تولید می‌شوند در حدود 7 برش سیب زمینی است.

  1. خلال سیب زمینی نیمه آماده کلاسیک
  2. فرنچ فرایز نیمه آماده زیگزاگی
  3. سیب زمینی وجز، زاپاتا و تنوری
  4. سیب زمینی نیمه آماده توپی
  5. فرنچ فرایز مکعبی منجمد
  6. سیب زمینی نیمه آماده منجمد تهدیگی
  7. پرک

خلال سیب زمینی نیمه آماده کلاسیک

معروف‌ترین و پر فروش‌ترین نمونه در میان انواع فرنچ فرایز، خلال سیب زمینی کلاسیک یا مکدونالدی است. این نمونه در اکثر شهرهای داخلی و همچنین کشورهای خریدار، طرفدار زیادی دارد.

خلال کلاسیک در 5 سایز یا برش تولید می‌گردد که شامل برش 7*7، 8*8، 9*9، 10*10 و 12*12 می‌شود. برش‌های 8 تا 10 میلی‌متر در کشور عراق، برش 9 و 10 میلی‌متر در روسیه و کشورهای اروپایی و برش‌های 7 و 8 میلی‌متر در کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر پر فروش است.

برش 12*12 نیز از برش‌های خاص است که در هر کشوری مشتریان مخصوص خود را دارد. منظور از ابعاد برش، ضخامت خلال‌ها می‌باشد نه طول آن‌ها!

سیب زمینی نیمه آماده کلاسیک | مکدونالدی

خلال سیب زمینی نیمه آماده زیگزاگی یا کرینکل

این مدل با نام‌های زیگزاگی و کرینکل شناخته می‌شود. در میان مصرف کنندگان داخلی، برش زیگزاگی در شهر مشهد مشتریان بیشتری دارد.

سیب زمینی زیگزاگی در ابعادی مثل خلال مکدونالدی تولید می‌شود با این تفاوت که بیشتر در ابعاد 9*9 و 10*10 برش می خورند. اسلایس کردن فرنچ فرایز کرینکل نسبت به خلال ساده سخت‌تر است.

به همین دلیل اگر سفارش زیگزاگی داشته باشید، زمان بیشتری جهت آماده سازی نیاز است. در فرآوری این مدل نیز از سیب زمینی رقم آگریا استفاده می‌کنند.

سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا | تنوری | وجز

از تولیدات جدیدی که بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت، سیب زمینی تنوری نیمه آماده بود. این نمونه در دو سایز و دو مدل تولید می‌گردد:

از نظر سایز:

  1. چهار پر: این سایز تکه‌های ضخیم‌تر و درشت‌تری دارد و در زمان سرخ شدن بیرون آن ترد و داخل آن نرم است.
  2. هشت پر: تکه‌های نازک‌تر که بعد از سرخ شدن تردتر از نمونه 4 پر می‌شود.

از نظر مدل:

  1. با پوست
  2. بدون پوست

امکان تولید هر دو نمونه سیب زمینی زاپاتا در کارخانه‌های ایران وجود دارد.

خلال سیب زمینی نیمه آماده وجز

سیب زمینی نیمه آماده ورقه ای

سیب زمینی ورقه ای نیمه آماده یا تَهدیگی بیشتر برای تَه انداز برنج و به شکل سرخ شده در کنار سایر غذاها استفاده می‌شود.

سیب زمینی ورقه ای نیمه آماده در دو مدل ساده و شیاردار تولید، بسته بندی و سپس توسط شرکت‌های پخش و نمایندگی‌ها در حجم‌های کم در بازار عرضه می‌گردد.

بسته بندی این نمونه همانند سایر مدل‌ها دارای نوع فروشگاهی و رستورانی است. بسته‌های فروشگاهی در وزن‌های 750 گرم و 900 گرم و بسته بندی‌های رستورانی در وزن‌های 2.5 کیلویی و 10 کیلویی تولید می‌شوند.

سیب زمینی نیمه آماده ورقه ای

خلال سیب زمینی نیمه آماده خورشتی

در هنگام سورتینگ فرنچ فرایز تعدادی از خلال‌ها در سایزهای ریز و درشت که مناسب برای بسته بندی نیستند، جدا می‌شوند. این خلال‌ها در واقع پِرتی هستند و برای پخت سیب زمینی سرخ کرده در فست فودها مناسب نیستند.

سیب زمینی نیمه آماده خورشتی بیشتر در رستوران‌هایی که غذاهای سنتی مانند چلو خورشت‌ها در آنجا سرو می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت خلال خورشتی نسبت به سایر نمونه‌ها پایین‌تر است.

خلال سیب زمینی خورشتی | فلافلی

سیب زمینی نیمه آماده برای تولید فلافل

برای تهیه فلافل نیمه آماده که به صورت صنعتی تولید می‌شود از خلال سیب زمینی درجه 2 و 3 استفاده می‌کنند. در تولید غذاهایی مانند کوکو نیز از این محصول استفاده می‌کنند.

خلال‌های درجه 2 و 3 در واقع خلال‌های شکسته و ریز و درشتی هستند که پس از سورتینگ باقی می‌مانند؛ به همین دلیل قیمت آن بسیار مناسب است.

البته باید گفت این نمونه را می‌توان در رستوران‌ها و تهیه غذاها نیز استفاده کرد. همچنین در فروشگاه‌های فروش مواد غذایی فله نیز می‌توان سیب زمینی نیمه آماده برای فلافل را به عنوان مصرف روزانه خانوار به فروش رساند.

پرک سیب زمینی

یکی دیگر از فرآورده‌های سیب زمینی خام، پرک سیب زمینی است. برخی از شرکت‌ها از ضایعات و باقی مانده خط تولید، که خلال‌های درجه 2 و 3 (بالاتر درباره ی آن توضیح دادیم) هستند را به پوره تبدیل می‌کنند و سپس از آن پرک سیب زمینی تولید می‌کنند. این محصول کاربرد و مزایای زیادی دارد؛ ازجمله:

  1. نیازی به حمل و نقل با ماشین یخچالی ندارد.
  2. حجم کمی را اشغال می‌کند.
  3. برای تولید سوپ و مواد غذایی نیمه آماده به جهت ایجاد لعاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. برای نگهداری صرفا به یک محیط خشک و به دور از نور آفتاب نیاز دارد.

مصرف پرک سیب زمینی نیمه آماده در تولید سوپ، کوکو، پوره سیب زمینی، خوراک لوبیا و عدسی و سایر غذاهای لعاب‌دار می‌باشد.

پرک سیب زمینی

ضایعات سیب زمینی خام و نیمه آماده

ضایعات سیب زمینی نیمه آماده در واقع نمونه‌های خورشتی و مناسب تولید فلافل است که در بالا توضیح دادیم. ضایعات دیگری در کارخانه‌های تولید فرنچ فرایز تولید می‌شود که شامل پوست و غده‌های دارای خرابی می‌باشد.

این ضایعات را جهت مصرف دام به دامداری‌ها می‌فروشند؛ همچنین برای تولید کود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارخانه‌های کودسازی از جمله خریداران آن هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ضایعات دامی سیب زمینی مراجعه کنید.

ضایعات سیب زمینی

انواع بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده

بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده در انواع وزن‌ها و جنس‌ها تولید می‌گردد. هر کارخانه با توجه به تقاضای مشتریان نوع بسته بندی مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند. در ایران از سلفون‌های مختلفی با ضخامت‌های متفاوت برای مواد غذایی گوناگون استفاده می‌کنند.

وزن بسته‌های مورد استفاده برای خلال منجمد، که در کارخانه‌های ایرانی رایج است، شامل 750 گرمی، 900 گرمی، 2.5 کیلویی و 10 کیلویی می‌باشد.

750 گرمی

بسته بندی 750 گرمی بیشتر برای فروشگاه‌ها تولید می‌شود. حجم این نمونه مناسب برای مصرف خانوار است و برای مصرف کنندگانی که حجم زیادی استفاده می‌کنند مناسب نیست. این محصول بیشتر در فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی به فروش می‌رسد.

900 گرمی

حجم این سلفون 900 گرم است و مانند نمونه قبلی مناسب جهت فروش در فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌هاست. این نمونه یکی از پر فروش‌ترین‌ها هم در داخل و هم در خارج کشور می‌باشد. کشور عراق در مقایسه با سایر کشورها خرید قابل توجهی از این نوع را دارد.

در رابطه با فرنچ فرایز بسته بندی 900 گرمی بیشتر بخوانید.

2.5 کیلویی

رایج‌ترین نمونه، بسته بندی 2.5 کیلویی است. همانند وزن قبلی، هم در داخل کشور هم به صورت صادراتی، فروش قابل توجهی دارد. این مدل مناسب برای استفاده در فست فودها، رستوران‌ها و همچنین برای عرضه در فروشگاه‌ها می‌باشد. قیمت این بسته بندی نسبت به نمونه‌های قبلی ارزان‌تر و نسبت به نمونه 10 کیلویی گران‌تر است.

10 کیلویی

به بسته بندی‌های 10 کیلویی، فله نیز می‌گویند. خلال سیب زمینی نیمه آماده در یک نایلون شفاف 10 کیلویی و در یک کارتن قرار می‌گیرد.

به دلیل منجمد بودن محصول حتما باید نایلون در کارتن گذاشته شود؛ چراکه از خرد شدن در اثر جابه جایی جلوگیری گردد. هزینه تمام شده این مدل از تمامی نمونه‌ها به دلیل حذف هزینه چاپ و بسته بندی کم‌تر است. رستوران داران می‌توانند با سفارش این محصول مبلغ کم‌تری را در مقابل کیفیتِ برابر پرداخت کنند.

انواع بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده

فروش سیب زمینی نیمه آماده

فروش فرنچ فرایز توسط چندین فروشنده در حجم‌های مختلف صورت می‌گیرد. کارخانه، شرکت پخش، فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک محلی هستند که این محصول را هر یک در حجم خاص به فروش می‌رسانند.

کارخانه تولیدکننده، خلال سیب زمینی را به خریداران عمده و حجم بالا، شامل تجار و شرکت‌های پخش، می‌فروشد. شرکت‌های پخش نیز در حجم‌های کم‌تر در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها خلال سیب زمینی را عرضه می‌کنند.

در نهایت مصرف کنندگان اصلی، محصول را از رستوران و فروشگاه خریداری می‌کنند. فروش این محصول در تمامی شهرهای داخلی توسط مراکز نامبرده شده صورت می‌گیرد.

معاملات میان فروشندگان با خریداران به صورت نقد یا مدت‌دار می‌باشد. اکثر تولیدکنندگان دارای نمایندگان معتبری در شهرها و استان‌ها هستند که از طریق آنها نیاز بازار و مصرف کنندگان را رفع می‌کنند.

نوع فروش یعنی نقد یا مدت‌دار بودن بستگی به نوسانات بازار و نوع خرید مواد اولیه و حجم فروش سیب زمینی نیمه آماده دارد.

خرید سیب زمینی نیمه سرخ شده منجمد

در خرید سیب زمینی نیمه آماده منجمد نکات قابل توجهی وجود دارد که در این بخش به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. خرید فرنچ فرایز منجمد در دو حجم انجام می‌شود؛ یکی حجم‌های عمده و بالا و دیگری حجم‌های خرده و فروشگاهی.

مصرف کنندگان اصلی این محصول افراد جامعه هستند؛ اما خریداران اصلی که به صورت مستقیم از کارخانه خرید می‌کنند از نظر حجم خرید به دو دسته نام برده شده تقسیم می‌شوند.

از جمله افراد یا شرکت‌هایی که در حجم‌های زیاد خرید می‌کنند، تجار و شرکت‌های صادراتی اند. این دسته از خریداران عمدتا در حجم‌های 20 تنی سفارش ثبت می‌کنند؛ عمده این سفارشات به کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

دومین دسته، شرکت‌های پخش داخلی هستند که معمولا در هر پارت، خرید سیب زمینی فرنچ فرایز را در حجم 2 الی 10 تن انجام می‌دهند.

خریداران دیگر که سیب زمینی نیمه آماده توسط آن‌ها به دست مصرف کنندگان می‌رسد، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌های محلی، آشپرخانه‌ها و غیره هستند.

سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا با پوست

خرید عمده خلال سیب زمینی

منظور از خرید عمده سیب زمینی نیمه آماده خریدی با حجم حداقل 2 تن است. کم‌ترین حجمی که می‌توان از یک کارخانه خرید کرد معمولا ماشین‌های باری کوچک مانند نیسان است.

با توجه به نوع بسته بندی رایج در کشور برای فرنچ فرایز، در یک نیسان یخچالدار حدود 180 کارتن می‌توان سیب زمینی منجمد بارگیری کرد. این مقدارِ خرید و حجم‌های بالاتر، بیشتر مختص شرکت‌های پخش و شرکت‌های صادراتی است.

خریدهای عمده از نظر قیمت مناسب‌تر هستند و دست فروشندگان برای تخفیف دادن بازتر است. همچنین اینکه با توجه به شرایط اقتصادی در کشور نوسانات قیمتی همواره وجود دارد. ممکن است قیمت خرید در پارت‌های بعدی بیشتر یا کم‌تر شود.

شرکت‌های پخش در شهرهای کوچک، بیشتر در حجم‌های 2 تا 6 تن خرید می‌کنند و در شهرهای بزرگ 6 الی 15 تن را در هر پارت خریداری می‌کنند. تاثیر حجم در قیمت نیز کم اهمیت نیست؛

در صورت خرید سیب زمینی نیمه آماده عمده قیمت خود محصول و همچنین هزینه حمل و نقل کم‌تر می‌شود. به طور مثال یک نیسان یخچال دار که حدود 1800 کیلوگرم و یک خاور یخچالدار حدود 4000 کیلوگرم فرنچ فرایز بارگیری می‌کند؛ اگر مقصد هر دو یک شهر باشند کرایه 4 تن نسبت به 1.8 تن مناسب‌تر می‌شود.

خرید خرده فرنچ فرایز نیمه آماده

خرید خرده سیب زمینی نیمه آماده مختص رستوران‌ها و فروشگاه‌هاست. آنها می‌توانند محصول مورد نیاز خود را از شرکت‌های پخش، نمایندگی‌ها و بنکداری‌ها خریداری کنند.

قیمت سیب زمینی در حجم خرده نسبت به حجم‌های بالاتر، گران‌تر است. در برخی موارد چندین خریدار خرده با یک دیگر ثبت سفارش می‌کنند و می‌توانند حداقل مقدار خرید از کارخانه را تکمیل کنند.

در واقع اگر چند رستوران را در نظر بگیریم که هر یک روزانه 3 کارتن 10 کیلویی مصرف سیب زمینی داشته باشند، حجم سفارشی دو رستوران با یکدیگر 1800 کیلو به صورت ماهیانه، یعنی حدقل فروش کارخانه می‌شود.

در صورتی که محل نگهداری لازم برای 90 کارتن را داشته باشند، می‌توانند با خرید مستقیم از کارخانه در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

سیب زمینی نیمه آماده رستورانی

سیب زمینی نیمه آماده فله

سیب زمینی نیمه سرخ شده منجمد در انواع بسته بندی‌ها عرضه می‌گردد؛ بسته بندی فله یکی از آن‌هاست. قیمت سیب زمینی نیمه آماده فله به دلیل حذف هزینه‌های چاپ و بسته بندی‌های کوچک، ارزان‌تر است.

برخی از شرکت‌های صادراتی سیب زمینی نیمه سرخ شده این محصول را با بسته بندی فله سفارش می‌دهند، البته در فروش‌های داخلی این بسته‌ها برای رستوران‌ها و فست فودها از نظر قیمت بسیار مناسب است چراکه هزینه بسته بندی و چاپ را دیگر پرداخت نمی‌کنند.

قیمت سیب زمینی نیمه آماده

قیمت سیب زمینی نیمه آماده منجمد بر اساس ملاک‌های مختلفی تعیین می‌شود. ملاک قیمت گذاری خلال نیمه سرخ شده به شرح زیر می‌باشد:

  1. نوع رقم استفاده شده
  2. هزینه‌های حمل و نقل و تولید
  3. نوع بسته بندی

این 3 مورد قیمت پایه محصول را مشخص می‌کنند. هرچه نوع ماده خام استفاده شده باکیفیت‌تر باشد، یعنی از رقمی استفاده شده باشد که ماده خشک بیشتر، نشاسته و رطوبت کم‌تری دارد، قیمت محصول بالاتر می‌رود.

فاصله سردخانه یا زمین کشاورزی تا محل تولید و همچنین سایر هزینه‌های تولید مانند آب، برق، گاز یا هزینه تهیه روغن و مواد لازم جهت انجماد، بر روی قیمت تاثیر صعودی دارد. جنس بسته بندی‌های مورد استفاده نیز موثر اند.

مثلا استفاده از سلفون‌های ساده رنگی قیمت پایین‌تری نسبت به بسته بندی‌هایی با سلفون پرولایز دارند؛ که برای آن دسته از مواد غذایی استفاده می‌شود که برای سالم ماندن نیازمند محیط‌های سرد و بدور از نور خورشید هستند.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت سیب زمینی نیمه سرخ شده منجمد کلیک کنید.

نمایندگی‌ها

سیب زمینی نیمه آماده منجمد مشهد

خلال سیب زمینی منجمد نیمه آماده در مشهد یکی از پر مصرف‌ترین مواد اولیه فست فودهاست. برندهای متعدد زیادی در بازار این شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صنایع غذایی زرین به منظور ایجاد شرایط خرید خرده از محصولات خود اقدام به تعیین نمایندگی در شهر مشهد کرده است. مشتریان گرامی می‌توانند جهت خرید فرنچ فرایز آیقار در مشهد به نمایندگی این استان مراجعه کنند.

فروش سیب زمینی نیمه آماده در مشهد توسط نمایندگی دارای مزایایی مانند اطمینان از کیفیت محصول و قیمت مناسب می‌باشد. نمایندگی‌ها به این علت که به طور مستقیم با کارخانه‌های تولید کننده ارتباط دارند قیمتی مناسب‌تر نسبت به واسطه‌ها، ارائه می‌کنند.

همچنین اینکه اگر شما مقدار مشخصی از سیب زمینی نیمه آماده به صورت روزانه نیاز دارید این شرکت‌ها نیاز شما را با ارسال محصول با ماشین‌های پخش رفع می‌کنند و دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارید.

انواع سیب زمینی نیمه آماده

فرنچ فرایز منجمد خلالی در اصفهان

سیب زمینی نیمه آماده که با نام فرنچ فرایز نیز شناخته می‌شود در تمامی شهرها محصولی آشناست. امروزه دیگر در تمام شهرهای کوچک و بزرگ فست فود و رستوران وجود دارد.

استان اصفهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران دارای رستوران‌ها و فست فودهای زیادی در سطح شهر است. در هر فست فودی که به آن پا بگذارید سیب زمینی سرخ شده از گزینه‌های اصلی منو می‌باشد. در این رستوران‌ها و فست فودها از فرنچ فرایز منجمد برای تهیه سفارش سیب زمینی خلالی سرخ کرده استفاده می‌کنند.

این محصول باعث بالا رفتن سرعت عمل در آماده سازی و همچنین قیمت مناسب و کیفیت بالاتر این غذای خوشمزه شده است.

در اصفهان نیز تعداد زیادی شرکت پخش وجود دارد که این محصول را به دست مشتریان (فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مشتریان خانگی) می‌رسانند. توصیه می‌کنیم از شرکت‌های پخش معتبر خرید خود را انجام دهید تا محصولات باکیفیت و تازه تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: سیب زمینی نیمه آماده در اصفهان

پخش سیب زمینی خلالی نیمه سرخ در شیراز

پخش سیب زمینی نیمه آماده در شیراز توسط نمایندگی صورت می‌گیرد. تامین محصول مورد نیاز رستوران‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین عمده فروشی‌های مستقر در شهرستان‌ها توسط این نمایندگی انجام می‌شود.

خلال نیمه سرخ شده به عنوان یک محصول فرآوری شده دارای همان خواص سیب زمینی تازه است. علت این امر، انجماد سریع این محصول می‌باشد که به آن روش انجماد IQF می‌گویند. به دلیل منجمد بودن، لازمه نگهداری خلال‌ها در حجم کم، داشتن فریزر و در حجم زیاد داشتن سرخانه می‌باشد.

انتقال و رساندن محصول به دست مشتری در سطح شهر باید توسط ماشین‌های یخچالی انجام شود. اگر با ماشین‌های معمولی جابه جایی‌ها صورت بگیرد به دلیل آب شدن فرنچ فرایز‌ها و قرار دادن مجدد آن در فریزر، داخل بسته برفک می‌زند. وجود برفک در بسته بندی‌ها نشان از کم و زیاد شدن دمای محصول است.

در رابطه با روش نگهداری خلال سیب زمینی در فریزر بیشتر بدانید.

خرید فرنچ فرایز در قزوین

قزوین نیز یکی دیگر از استان‌هایی است که صنایع غذایی زرین نمایندگی سیب زمینی نیمه آماده را در آن دارد. تلاش این مجموعه بر این می‌باشد که محصولی با قیمت مناسب و در عین حال با کیفیت به دست مصرف کنندگان برساند.

فرنچ فرایز قزوین در حجم‌های عمده و جزئی و در انواع بسته بندی‌ها وجود دارد. پیش‌ترانواع بسته بندی‌ها، مزایا و معایب هر یک شرح داده شد تا در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

مناطق تحت پوشش پخش مویرگی نمایندگی قزوین شامل تمامی مناطق مرکز استان و شهرستان‌های اطراف آن است. در صورتی که مصرف شما در حدود یک الی دو کارتن باشد ماشین‌های پخش محصول را به دست شما می‌رسانند و در صورتی خارج از مرکز استان باشید، تعداد سفارش شما باید در حدود 10 کارتن باشد.

توصیه ی ما به مصرف کنندگان گرامی این است که در صورت توان و داشتن محل نگهداری خرید خود را در حجم‌های بالا انجام دهید تا تخفیف بیشتری شامل سفارش شما شود.

صادرات فرنچ فرایز نیمه آماده

ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان مواد اولیه خام با ایجاد صنایع تبدیلی شرایط و امکانات لازم برای تولید سیب زمینی نیمه آماده صادراتی را فراهم کرد. فرنچ فرایز به عنوان یکی از محصولات صادراتی نقش بسزایی در ارز آوری مستمر برای کشور دارد.

کیفیت بالای مواد خام کشاورزی در ایران باعث شده که کشورهای زیادی در حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای اروپایی، خریدار ثابت فرنچ فرایز ایرانی باشند.

کشورهای متعددی در این حوزه مشغول فعالیت هستند؛ مانند بلژیک، ترکیه، روسیه و چین اما سیب زمینی تولید شده در مزارع ایران قابل مقایسه هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت با تولیدات سایر کشورها نیست.

در ادامه در رابطه با کشورهای خریدار خلال منجمد و سفارشات آن‌ها توضیح می‌دهیم.

سورتینگ سیب زمینی نیمه آماده

روسیه

روسیه به عنوان یکی بزرگ‌ترین وارد کنندگان مواد غذایی ایرانی در صدر لیست مشتریان خارجی قرار دارد. پیش از جنگ، روسیه به دلیل موقیت جغرافیایی و آب و هوای سرد امکان کشاورزی و برداشت محصول چندانی نداشت و بخش اعظمی از نیاز خود را با واردات رفع می‌کرد.

با بالاگرفتن تب جنگ میان روسیه و اوکراین دولت‌های زیادی صادرات محصولات مختلف به این کشور را ممنوع کردند. بدین ترتیب سفارشات روسیه از ایران بیشتر شد و ارسال مواد اولیه و فرآورده‌ها رونق بیشتری گرفت.

بیشترین سفارش این کشور خلال سیب زمینی نیمه آماده مکدونالدی در بسته‌های 2.5 کیلویی می‌باشد. کیفیت مورد تایید برای صادرات به روسیه، گرید سوپر لوکس است. مبحث کیفیت، بخصوص در مواد غذایی از سخت‌گیری‌های گمرک این کشور است.

عراق

یکی دیگر از مشتریان محصولات ایرانی تجار عراقی هستند. فرنچ فرایز با برندهای ایرانی در بازارهای عراق کاملا شناخته شده اند. کیفیت مورد تایید این کشور در میان 3 کیفیت تولید شده در ایران، ضعیف‌ترین درجه است. قیمت محصول خریداری شده توسط عراق به دلیل کیفیت پایین، ارزان می‌باشد.

مقاله پیشنهادی: شرکت صادرات خلال سیب زمینی به عراق

قطر، عمان، امارات

سه کشور عربی قطر، عمان و امارات که جزء کشورهای لوکس هستند، ازجمله خریداران محصولات ایرانی اند. به این سه کشور، محصولات با دو درجه کیفیت ارسال می‌شوند.

گرید A2 و گرید A3 که از نظر نوع ماده اولیه، نوع بسته بندی و محصول نهایی، کیفیت بالاتری دارند، به همین علت نسبت به دیگر نمونه‌ها گران‌تر می‌باشد. هردو گریدها با توجه به درخواست مشتریان تولید و ارسال می‌شوند. مصرف این سه کشور، مواد غذایی سوپرلوکس و گران قیمت است؛

ایران نیز با قابلیت تولید این مواد غذایی بخش قابل توجهی از بازارهای داخلی امارات، قطر و عمان را از آن خود کرده و سالیانه درآمد قابل قبولی از این طریق کسب می‌کند.

مقالات مرتبط با دیگر استان‌های کشور:

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اکثر نکات مربوط به سیب زمینی نیمه آماده را به صورت مختصر برای شما عزیزان شرح دهیم. مباحث مربوط به تولید، خرید، قیمت و نمایندگی‌ها بررسی و همچنین مقایسه حجم خرید و هزینه‌های حمل و نقل نیز انجام شد تا خریداران گرامی بتوانند با اطلاعات کامل خرید خود را انجام دهند.

در صورت هرگونه سوال می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سیب زمینی نیمه آماده چیست؟

سیب زمینی نیمه آماده محصولی فرآوری شده از سیب زمینی خام است که در انواع برش‌ها نیمه سرخ شده و به روش IQF منجمد می شود.

بهترین سیب زمینی برای تولید فرنچ فرایز کدام است؟

سیب زمینی رقم آگریا اردبیل

مهم‌ترین مرحله در تولید خلال سیب زمینی صنعتی کدام است؟

مرحله IQF (انجماد سریع)، کیفیت دستگاه IQF تاثیر زیادی در محصول نهایی دارد.

پرفروش‌ترین سیب زمینی نیمه آماده کدام مدل می‌باشد؟

خلال سیب زمینی کلاسیک (مکدونالدی) و زیگزاگی (کرینکل)

فرنچ فرایز زاپاتا چیست؟

فرنچ فرایز زاپاتا همان نمونه تنوری یا وجز است که از نظر برش شبیه به قاچ هندوانه می‌باشد.

انواع بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده کدام‌اند؟

750، 900 گرم و 2.5 و 10 کیلویی

حداقل حجم خرید از کارخانه چقدر است؟

حداقل خرید 1800 کیلوگرم است که با نیسان بارگیری می‌شود. این حجم معادل 180 کارتن 10 کیلوگرمی می‌باشد.

قیمت سیب زمینی نیمه آماده چقدر است؟

قیمت این محصول با توجه به هزینه تمام شده و نواسانات بازار متغییر است. برای دریافت قیمت بروز با کارشناسان تماس بگیرید.

کدام کشورها خریدار سیب زمینی نیمه آماده ایرانی هستند؟

روسیه، عراق، امارات، قطر، آذربایجان، گرجستان و …

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *