سیب زمینی نیمه آماده 900 گرمی یکی از پر فروشترین نمونههای تولید شده در ایران میباشد. این نمونه بیشتر در فروشگاهها و مغازهها عرضه میشود.
مخاطب فروش بسته بندیهای کوچک، مصرف کنندگان خانگیاند. قیمت محصول برای بسته بندی کمتر از 1 کیلوگرم بین 55 هزار تومان تا 65 هزار تومان است که باتوجه به برند و کیفیت آن مشخص میشود. در رابطه با سیب زمینی نیمه آماده 750 گرمی مقالات ما را دنبال کنید.
در تولید فرنچ فرایز از سیب زمینی رقم آگریا و جلی بیشتر استفاده میکنند. البته رقمهای دیگری نیز هستند که برای فرآوری، مورد استفاده قرار میگیرند اما کیفیت کمتری دارند.
تولید فرنچ فرایز نیمه سرخ شده
فرنچ فرایز خلالی نیمه سرخ شده هم به صورت کارگاهی هم به صورت صنعتی تولید میگردد. در نمونه کارگاهی حجم تولید کم و در نمونه صنعتی ظرفیت تولید بسیار بالاست.
همانطور که گفته شد رقم استفاده شده برای تولید، در کیفیت تاثیر میگذارد؛ اما روش تولید تمامی آنها یکی میباشد.
برای تولید سیب زمینی نیمه آماده با بسته بندی 900 گرمی و 2.5 کیلویی و سایر بسته بندیها، ابتدا سیب زمینیها را شسته و پوستگیری میکنند. سپس دستگاه اسلایسر آنها را با توجه به سایز و مدل دلخواه مشتریان خلال کرده و پس از اسلایس شدن آنزیم بری یا بلانچ میکنند.
در مرحله بعدی خلالها برای بار دوم از نظر کیفیت و ابعاد سورت میشوند. در مرحله بلانچینگ خلالها تا حدودی پخته شدهاند اما این مقدار کافی نیست؛ بنابراین مجدد در روغن سرخ کردنی آفتابگردان نیم پخت میشوند.
خلالهای نیمه سرخ شده بر روی نوار نقاله به سمت دستگاه بسته بندی حمل میگردند و در همین حین روغن اضافی آنها گرفته میشود.
دستگاه بسته بندی با توجه به تنظیماتی که بر آن اعمال شده خلالها را در وزنهای مختلف بسته بندی میکند.
بیشتر بخوانید: نحوه تولید سیب زمینی نیمه اماده
خرید سیب زمینی نیمه آماده 900 گرمی
خرید سیب زمینی نیمه آماده 900 گرمی از طریق نمایندگیها و یا از کارخانه به صورت مستقیم امکان پذیر است. صرفا مشتریان به این نکته در هنگام خرید توجه کنند؛ تنها از نمایندگیها و فروشندگان معتبر خرید خود را انجام دهید.
علت تاکید تولیدکنندگان به خرید از مراکز معتبر این میباشد که برخی افراد از مواد اولیه بیکیفیت برای تولید فرنچ فرایز استفاده میکنند و آن را با قیمتی نابرابر میفروشند.
از آنجایی که مشتریان این مراکز فست فودها و فروشگاهها هستند به مرور با عرضه این محصولات بیکیفیت مشتریان خود را از دست میدهند.
مصرف کنندگان اصلی این نمونه، خانوار هستند که از طریق فروشگاهها و مغازههای محلی آن را تهیه میکنند. از آنجایی که حجم خرید فروشگاهها در حد 5 الی 10 کارتن به صورت ماهیانه میباشد، تامین محصول مورد نیاز آنها توسط شرکتهای پخش امکان پذیر است.
شرکتهای پخشی که به صورت مویرگی تامین نیاز فست فودها و فروشگاهها را بر عهده دارند، میتوانند به طور مستقیم با کارخانه تولید فرنچ فرایز نیمه آماده ارتباط بگیرند و با قیمت مناسبتری محصول را خریداری کنند.
بیشتر بخوانید: قیمت سیب زمینی نیمه آماده عمده
نگهداری خلال نیمه آماده منجمد
سیب زمینی نیمه آماده 900 گرمی در کارتنهایی با وزن 9 کیلوگرم نگهداری میشوند. تعداد بسته بندیهای هر کارتن 10 عدد است.
خلالها به دلیل اینکه منجمد هستند حتما باید در کارتن قرار بگیرند؛ در غیر این صورت در اثر ضربات جاده خرد میشوند. فرنچ فرایزها با روش IQF فریز میگردند؛ در این روش تمامی خواص و تازگی سیب زمینی تا مدت زمان طولانی حفظ میشود.
مقاله پیشنهادی: شرایط نگه داری سیب زمینی نیمه سرخ شده منجمد
در کارخانه پس از تولید، خلالها را بلافاصله در سردخانه انبار میکنند. به دلیل اینکه این فرآورده صنعتی یک محصول انجمادی است، باید برای حمل و نقل آن از کارخانه تا مقصد از ماشینهای یخچالی استفاده گردد. در مقصد نیز به یخچال و سرخانه برای نگهداری فرنچ فرایزها نیاز است.
مشتریان به این نکته دقت کنند که پس از خروج بار از کارخانه، تولیدکنندگان در صورتی که بار را به صورت تحویل درب کارخانه فروخته باشند، مسئولیتی را در جهت حفظ سلامت بار قبول نمیکنند.
بنابراین با رانندگان معتبر و مورد اعتماد خود یا کارخانه، همکاری نمایند. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در هنگام اعلام بار برای پیدا کردن ماشین صرفا به کرایه حمل پیشنهادی توجه نکنید.
رانندگانی که کرایه کمتری نسبت به عرف دریافت میکنند ممکن است یخچال ماشین را در طول مسیر، به جهت جلوگیری از استهلاک، خاموش کنند.
در صورتی که محصول به دست شما رسید و در داخل بسته بندیها برفک و قطعات یخ دیدید، باید بدانید که خلالها در طول مسیر چندین بار دمای خود را از دست داده و مجدد منجمد شده است. وجود این موارد ممکن است به کیفیت محصول آسیب برساند.
صادرات فرنچ فرایز 900 گرمی
فرنچ فرایز به عنوان یک محصول صادراتی پر فروش در ایران به تولید میرسد. خلال فرآوری شده در ایران دارای مشتریان زیادی از کشورهای مختلف است. علت این امر کیفت بالا و قیمت مناسب محصولات تولید شده در ایران نسبت به سایر کشورها میباشد.
روسیه، عراق، گرجستان، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان، قطر، عمان و کویت اصلیترین مشتریان فرنچ فرایز هستند.
هر یک از این کشورها خریدار کیفیت و بسته بندی خاصی است که در بازارهای داخلی خود رواج دارد. از نظر بسته بندی کشور عراق بزرگترین خریدار سیب زمینی نیمه آماده 900 گرمی میباشد و سایر مشتریان بسته بندیهای 2.5 کیلویی را ترجیح میدهند.
در رابطه با صادرات سیب زمینی نیمه آماده بیشتر بخوانید.
بستههای زیر یک کیلوگرم در فروشگاههای این کشورها و بسته بندیهای بالای 2 کیلوگرم در فست فودها و رستورانها توزیع میگردند. از نظر کیفیت نیز کشور عراق و آذربایجان بیشتر از بارهای درجه 3 استفاده میکنند و کیفیت مورد تایید سایر کشورهای نام برده، گریدهای 2 و 1 میباشد.
قیمت فرنچ فرایز منجمد صادراتی بر اساس حجم، نوع بسته بندی و کیفیت سیب زمینی تعیین میشود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مدلها و بسته بندیهای صادراتی فرنچ فرایز خلالی میتوانید با شماره ثبت شده در صفحه تماس با ما ارتباط بگیرید.