صنایع غذایی زرین فرنچ فرایز، با ظرفیت تولید سیب زمینی نیمه آماده در مدلهای گوناگون هشتپر، مک دونالدی، زیگزاگی و غیره توانسته حجم زیادی از بازارهای داخلی و صادراتی را در دست بگیرد. قیمت خرید سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا یا همان نمونه هشت پَر بر اساس کیفیت سیب زمینی خام مورد استفاده تعیین میشود.
سیب زمینی نیمه آماده هشت پَر یکی دیگر از انواع مدلهای سیب زمینی است که در رستورانها و فست فودیها مورد مصرف قرار میگیرد. سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا در کارخانههای تبدیلی، فرآیندی همانند فرآیند تولید سیب زمینی نیمه آماده مک دونالدی میگذراند.
البته با توجه به درخواست مشتری امکان تولید سیب زمینی نیمه آماده هشت پَر با پوست و بدون پوست وجود دارد. کشورهایی از جمله ترکیه و روسیه جزء مشتریان اصلی این نمونه از فرنچ فرایز نیمه آماده هستند.
سیب زمینی زاپاتا چیست و کاربرد آن در صنایع غذایی
سیب زمینی جزء خانواده سبزیجاتی است که در زمان قاجار توسط یک سرباز انگلیسی به ایران آورده شد. در ابتدا بذر سیب زمینی در ناحیه پشند تهران مورد کشت قرار گرفت؛ به همین دلیل به آن سیب زمینی پشندی میگویند.
از زمان قاجار تاکنون سیب زمینی به شکلهای گوناگونی در پخت غذا استفاده میشود؛ در غذاهایی مثل کوکو، آبگوشت و خورش قیمه. رفته رفته طعم خوب سیب زمینی و قابلیت سیرکنندگی آن باعث شد حتی غذاهای جدیدی هم اختراع شود؛ همانند سیب زمینی کبابی، تنوری و سیب زمینی سرخ کرده یا همان فرنچ فرایز.
سیب زمینی سرخ کرده در ابتدا توسط یک آشپز فرانسوی طبخ شد که به این دلیل نام آن در زبان انگلیسی فرنچ فرایز نامیده شد.
سیب زمینی سرخ کرده در ابتدا غذایی خانگی بود که در آشپزخانهها پخته میشد؛ اما پس از گذشت مدتی راه خود را به رستورانها و فست فودها باز کرد. به دلیل بالا رفتن تقاضای این غذای خوشمزه، باید روشی ابداع میشد تا زمان آماده سازی سفارش را به حداقل برساند.
مراحل پوستگیری و خردکردن، همه باید کاهش مییافت و صد البته زمان پخت نیز باید به حداقل میرسید. در این رستوانها سیب زمینی به شکلهای مختلفی مثل تنوری، زاپاتا و خلالی سرو میشود.
استفاده از سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا، خلالی، تنوری و غیره یکی از راه حل های مهم در کاهش هزینه و زمان بود.
صادرات سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا
طولی نکشید که جامعه صنعتی برای تامین نیاز مصرف کننده، صنایع تبدیلی را بکار گرفت. کارخانههای تولید سیب زمینی نیمه آماده باعث شد که نیاز داخلی به مواد نیمه پخته مانند سیب زمینیهایی که از قبل پوست گرفته شده، خرد شده و نیم پز شده هستند، رفع شود.
وجود صنایع تبدیلی در هر حوزهای باعث رشد بازارهای صادراتی یک محصول میگردد. به طور مثال در ابتدا کشورهایی مثل عراق صرفا سیب زمینی خام را از ایران خریداری میکرد؛ اما با ایجاد صنایع تولید فرنچ فرایز نیمه آماده در استانهای مختلف، محصول جدیدی برای عرضه در بازار صادراتی و ارز آوری بیشتر به کشور به وجود آمد.
سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا با بسته بندیهای 2.5 کیلویی از مبدا ایران به کشور های دیگر صادر میشود. سیب زمینی نیمه آماده به دلیل ظرفیت بالای تقاضا، جز محصولات پُر فروش و سود آور است.
برای خرید فرنچ فرایزهای نیمه آماده بهتر است از تولید کنندگان اصلی این محصول، خرید خود را انجام دهید تا خریدی با قیمت مناسبتر داشته باشید.
تفاوت قیمت فرنچ فرایز هشت پر بصورت داخلی و صادراتی
قیمت فرنچ فرایز یا سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا به صورت داخلی و صادراتی با یک دیگر از جنبههای مختلفی متفاوت است. عواملی مثل قیمت سیب زمینی خام، خرید سیب زمینی نیمه آماده به صورت صادراتی، خرید سیب زمینی نیمه آماده به صورت فله، همه اینها در تعیین قیمت اثر گذار هستند.
بدیهی است هرچه حجم خرید شما بالاتر باشد قیمت نیز پایینتر میآید. برای صادرات به بسته بندیهای خاص نیاز دارید؛ ولی برای بارهای داخلی به صورت فله یعنی در بسته بندیهای ساده و کارتنهای سفید، میتوانید ثبت سفارش کنید؛ همین عامل یعنی نوع بسته بندی در تعیین قیمت موثر است.
کیفیت نیز به همین شکل باعث کاهش یا افزایش قیمت فرنچ فرایز نیمه آماده میشود؛ به طور مثال ماده خشک و میزان رطوبت سیب زمینی خام، سورتینگ و مدل سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا، مکدونالدی و سایر مدلها، جز عوامل کیفیاند که در قیمت گذاری موثر هستند.
خرید سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا در داخل کشور بیشتر در حجمهای کم و برای رستورانها و فست فودیهاست؛ اما نمونههای صادراتی بیشتر به صورت تریلی و در حجمهای 20 تا 25 تن خریداری میشوند.
اصلیترین مشتریان در داخل کشور شرکتهای پخش و فروشگاههای بزرگ هستند؛ البته اگر شما در صنف رستوران داران و فست فودیها هستید و میخواهید خریدی بهصرفه داشته باشید، اما حداقل خرید از کارخانه برای شما زیاد است، میتوانید با رستورانهای دیگر به صورت یکجا ثبت سفارش کنید تا هم خریدی با قیمت مناسبتر داشته باشید و همچنین هزینه حمل کمتری نیز بپردازید.
مقاله پیشنهادی: عرضه فرنچ فرایز نیمه آماده در قم
قیمت روز سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا
نوع برش سیب زمینی نیمه آماده یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری است. برشهای زیگزاگی یا سایزهای 8*8 جزء گرانترین نمونهها هستند؛ چون دور ریز بیشتری دارند. اما سیب زمینی نیمه آماده زاپاتا یا هشت پر به دلیل برش آسانتر و دورریز کمتر، قیمت کمتری دارد.
خط تولید این مدل، در کارخانه تولید فرنچ فرایز در اردبیل فراهم آمده است. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع سیب زمینی نیمه آماده و قیمت داخلی و صادراتی آن میتوانید با کارشناسان فروش صنایع غذایی زرین فرنچ فرایز تماس بگیرید.